Aanvraag indienen

Om uw aanvraag in te dienen, verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van onderstaande aanvraagformulier.

 

 

 

Om uw aanvraag in te dienen, maakt u gebruik van onderstaand aanvraagformulier.

Aan het einde van de vragenlijst voegt u de relevante documenten toe ter onderbouwing.

Zoals:

  • Projectplan, begroting en dekkingsplan
  • Recente balans en winst- en verliesrekening van uw organisatie
  • Bewijs van ANBI status
  • Inschrijving Kamer van Koophandel

Aanvraagformulier

Toelichting indienen aanvraag

Aanvraagproces

Aanvraag doen?

Lees eerst goed onze criteria. Of doe eerst de Quickscan en kijk of u eventueel in aanmerking komt voor ondersteuning.

Zo werkt het doen van een aanvraag:

  1. Vul hiernaast het online aanvraagformulier in.
  2. Voeg ter ondersteuning van de aanvraag de benodigde bijlagen toe.
  3. U hoort of wij uw aanvraag in behandeling nemen of dat er nog aanvullende informatie nodig is.
  4. Na beoordeling van de aanvraag door het bestuur van de stichting hoort u of en in welke mate u ondersteuning van ons krijgt.
  5. Na realisatie van uw project stuurt u ons een rapportage met de inhoudelijke en financiële verantwoording.

Lukt het niet om online een aanvraag te doen? Stuur ons dan een bericht via de contactpagina.

Quick scan of aanvraag kans maakt
  1. Is uw organisatie actief in of in de omgeving van Helvoirt?
  2. Is uw organisatie actief in de provincie Noord-Brabant?
  3. Heeft het gevraagde doel/project een relatie met de regio rond Helvoirt?
  4. Heeft het gevraagde doel/project een relatie met de provincie Noord-Brabant?
  5. Heeft het gevraagde doel/project betrekking op het bevorderen en ondersteunen van een van de volgende soorten instellingen?
    • levensbeschouwelijke instellingen
    • kerkelijke instellingen
    • charitatieve instellingen
    • culturele instellingen
    • wetenschappelijke instellingen
    • algemeen nut beogende instellingen
  6. Heeft het gevraagde doel/project betrekking op het bijdragen aan de ontwikkeling van personen op een of meer van de eerder genoemde gebieden?

Als u minimaal 4 van deze vragen met ja kunt beantwoorden is er een kans dat het Leye Fonds u kan ondersteunen. Uiteraard is dit uiteindelijk nog ter beoordeling aan ons bestuur.

Veel gestelde vragen

Waarom gaat de voorkeur van het Leye Fonds uit naar het doen van een online aanvraag?

U helpt ons bestuur enorm om uw aanvraag online te doen via onze website. De beoordeling en de administratieve verwerking wordt een stuk minder tijdrovend en alle relevante stukken en correspondentie blijven zo bij elkaar.

Hoe lang duurt het voordat ik hoor of ik ondersteuning krijg vanuit het Leye Fonds?

Dat is mede afhankelijk van hoe duidelijk en compleet uw aanvraag is. U hoort in elk geval zo snel mogelijk of uw aanvraag in behandeling wordt genomen. Het bestuur beoordeelt aanvragen 4x per jaar (februari-mei-september en november).

Waarom kan het zijn dat ik toch geen of minder dan de gevraagde ondersteuning uit het Leye Fonds krijg als ik aan de criteria voldoe?

Naast de inhoudelijke beoordeling kijkt het bestuur in hoeverre de aanvraag ook financieel past binnen onze mogelijkheden. Verder wordt gekeken naar slaagkans van de aanvraag. En tenslotte wordt ook gekeken naar de eigen financiële mogelijkheden van de aanvrager en de inbreng van eventuele andere subsidiënten en sponsoren.

Wat als uw aanvraag door het bestuur wordt afgewezen?

Het besluit van het bestuur is in principe onherroepelijk. Wij gaan hierover niet met u in discussie.